让我听见你。

这世界上还有什么比音乐更美妙的
想必是有的 但是世界还是不能失去音乐。

California Dreamin' - The Mamas & the Papas、Barry McGuire

今天推荐的这首我想很多人都不陌生,

听到这首歌的开头身体就不自觉地晃动起来

果然王菲在《重庆森林》里的形象是那么鲜明 她在小小的餐饮店里

听着这首歌的样子 我无法忘怀 加州梦。

All the leaves are brown
树叶转黄

All the leaves are brown
树叶转黄

And the sky is grey
天空灰蓝

And the sky is grey
天空灰蓝

I've been for a walk
我散着步

I've been for a walk
我散着步

On a winter's day
在一个冬日里

On a winter's day
在一个冬日里

I'd be safe and warm
我很安全又温暧

I'd be safe and warm
我很安全又温暧

If I was in L.A. 
如果这是在洛杉矶

If I was in L.A. 
如果这是在洛杉矶

California dreaming
加州梦

California dreaming
加州梦

On such a winter's day
在这样的冬日升起

Stopped into a church
停车走进教堂,

I passed along the way
穿过走道

Well, I got down on my knees
我跪了下来

Got down on my knees
跪了下来

And I pretend to pray
并假装祈祷

I pretend to pray
我假装祈祷

You know the preacher likes the cold
你知道神父喜欢寒冷

Preacher likes the cold
神父喜欢寒冷

He knows I'm gonna stay
他知道我会留下

Knows I'm gonna stay
知道我会留下

California dreaming
加州梦

California dreaming
加州梦

On such a winter's day
在这样的冬日升起

All the leaves are brown
树叶转黄

All the leaves are brown
树叶转黄

And the sky is grey
天空灰蓝

And the sky is grey
天空灰蓝

I've been for a walk
我散着步

I've been for a walk
我散着步

On a winter's day
在一个冬日里

On a winter's day
在一个冬日里

If I didn't tell her
如果不是告诉了她

If I didn't tell her
如果不是告诉了她

I could leave today
我今天就会离去

I could leave today
我今天就会离去

California dreaming
加州梦

California dreaming
加州梦

On such a winter's day
在这样的冬日升起

California dreaming
加州梦

On such a winter's day
在这样的冬日升起

California dreaming
加州梦

On such a winter's day
在这样的冬日升起

 

评论
热度(5)

© 让我听见你。 | Powered by LOFTER