让我听见你。

这世界上还有什么比音乐更美妙的
想必是有的 但是世界还是不能失去音乐。

Abbie Martin - Joshua James

Joshua James的一首歌。

这首歌是对过去的一段感情的追忆吧,你还好吗,我还记得。

背景一开始是清晰舒服的钢琴。

 

Do you remember when time, wasn't an issue at all, 
你可还记得那时什么都不成问题

It was where you were going, how far you could walk
问题是你会去往何方,你会步行多远

Do you remember? 
你可还记得吗

Do you remember? 
你可还记得

Do you remember the scent of the summer so sweet? 
夏天那甜甜的气味吗

As the the stars would watch over our souls through the weeds. 
星星潜伏在杂草里望着我们的身影

And the hounds in their fences would bark at the breeze
猎犬在围栏里对着微风汪汪汪地叫个不停

While we d scream out confessions of love through the trees. 
我们在树林里大声宣告爱情的忏悔

Do you remember? 
你可还记得吗?

Do you remember? 
你可还记得吗?

Do you remember? 
你可还记得吗?

Cuz I do. 
因为那就是我做的

It was the year 93 if my mind does recall. 
如果我在93年能够回心转意

Seems so long and so distant, not distant at all
当然这已经过去了很久远了

I sang songs to you crying till something did change. 
那时我唱起歌时见不远处的你在哭泣

It was time, it pushed us older till we didn't even say hello.. 
随着时间的流逝,它使我们彼此形同陌路

Hello, 
你好

Hello, 
你好

Hello. 
你好吗

It's been four long years since I've seen your face your voice
从我第一次见你面庞听你声音已过去了整整4年

Will still resonate inside my bones
你的声音深深烙印在我的骨子里面

When the breeze runs by and whispers that old song, I do. 
我喜欢当微风吹拂着的时候哼着那首老歌

Do you remember? 
你可还记得吗

Do you remember? 
你可还记得吗

Do you remember? 
你可还记得吗

Do you remember? 
你可别忘了啊

I do. 
我会一直铭记于心

 

评论

© 让我听见你。 | Powered by LOFTER